Διατροφή

Ξηροί καρποί πολύτιμοι στην διατροφή μας

Για πολλά χρόνια, οι ξηροί καρποί ήταν μία τροφή παρεξηγημένη από όλους, καθώς ήταν ευρέως διαδεδομένη η άποψη ότι επρόκειτο για μία τροφή γεμάτη σε λιπαρά. Αλλά στην πραγματικότητα, οι ξηροί καρποί πρέπει να είναι ένα ζωτικό μέρος της διατροφής μας, καθώς είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν να κρατηθεί η καρδιά υγιή και απαλλαγμένη από ασθένειες. 

Οι ξηροί καρποί είναι επίσης, μεγάλη πηγή πρωτεϊνών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών που βελτιώνουν τη ζωή μας. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν τώρα ότι διαφορετικά είδη καρπών  και σπόρων μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, τη μείωση του σωματικού βάρους και τη συσσώρευση της LDL χοληστερόλης. Μπορεί να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όμως τα λιπαρά αυτά είναι καλά για τον οργανισμό μας.

Ακόμη και αν τους αποφεύγετε λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε θερμίδες, είναι χρήσιμο να τους εντάξετε στο διατροφολόγιό σας, αρκεί βέβαια να είναι ισορροπημένο. Προτιμήστε τους ανάλατους και μη επεξεργασμένους ή καραμελωμένους ξηρούς καρπούς γιατί η επεξεργασία αλλοιώνει τις ευεργετικές τους ιδιότητες.


Αμύγδαλα

Μια μικρή χούφτα αμύγδαλα σας παρέχει σχεδόν το 25% των καθημερινών σας αναγκών σας σε μαγνήσιο καθώς και το ασβέστιο που είναι απαραίτητο για τα οστά. Έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε και το σελήνιο. Οι μελέτες δείχνουν ότι τα αμύγδαλα μπορεί να παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ίνες. Τα αμύγδαλα βοηθούν, επίσης,  στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα.


Καρύδια

Ένας από τους καλύτερους ξηρούς καρπούς στη γη είναι τα καρύδια. Θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους ξηρούς καρπούς επειδή μπορεί πραγματικά να υποστηρίξει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση καρυδιών σχετίζεται με την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, την καλύτερη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου, καθώς και την ενίσχυση του δέρματος και των οστών. Τα καρύδια είναι καρποί γεμάτοι από ένα αντιοξειδωτικό γνωστό ως ελλαγικό οξύ, συστατικό εξαιρετικά χρήσιμο  για την σωστή λειτουργία του συκωτιού. Επίσης τα καρύδια βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής η οποία μπορεί να συμβάλει σε πολλές χρόνιες ασθένειες.

Βραζιλιάνικα φιστίκια

Τα Βραζιλιάνικα φιστίκια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε  θρεπτικά συστατικά και μέταλλα και η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού.

????????????????????????????????????


Φιστίκια κάσιους

Τα λατρεμένα από πολλούς φιστίκια κάσιους είναι πλούσια σε  μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το ελαϊκό και παλμιτελαϊκό οξύ που βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση της βλαβερής LDL-χοληστερόλης, αυξάνοντας παράλληλα την καλή χοληστερόλη HDL στο αίμα.

Φιστίκια Αιγίνης

Τα  φιστίκια Αιγίνης περιέχουν καροτενοειδή αντιοξειδωτικά, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη. Αυτά τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στη μείωση του κινδύνου της ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς του ματιού, νόσου που αφορά κυρίως τους ηλικιωμένους.

Φουντούκια

Μελέτες έχουν δείξει ότι η διατροφή με φουντούκια μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης και να αυξήσει την ποσότητα της βιταμίνης Ε στο αίμα. 

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button