Well BeingΑΠΟΨΕΙΣ

Ζέστη και διατροφή-τι να τρώμε και τι να αποφεύγουμε

Τώρα το καλοκαίρι με την  άνοδος της θερμοκρασίας έχουμε μεγαλύτερες απώλειες σε υγρά από το σώμα, με αποτέλεσμα την ήπια αφυδάτωση και τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί, όπως ο πονοκεφαλος, η κούραση, οι ζαλάδες, και πτώση της πνευματικής λειτουργίας .

Ιδιαίτερα τις ημέρες που είναι πιο ζεστές αυτά  χρειάζεται να αναπληρωθούν μέσω της κατανάλωσης υγρών και τροφίμων που περιέχουν μεγάλο ποσοστό νερού, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Ενυδάτωση

Η σύσταση για τον γενικό πληθυσμό όσον αφορά την κατανάλωση υγρών είναι 9 ποτήρια την ημέρα για τις γυναίκες και 13 ποτήρια για τους άντρες (Mayo Clinic).Τις πιο ζεστές ημέρες που οι απώλειες είναι αυξημένες, συστήνεται η αύξηση της κατανάλωσης κατά 1-2 ποτήρια, κάτι που μπορεί να φτάσει και να ξεπεράσει το 1 λίτρο. Η σύσταση αφορά όλα τα υγρά, δηλαδή νερό, τσάι, καφέ, γάλα, βότανα, χυμό, με έμφαση στην κατανάλωση νερού και υγρών που δεν περιέχουν θερμίδες .

Στα υγρά που χρειαζόμαστε καθημερινά μπορούμε να συνυπολογίσουμε και το νερό που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς κάποια από αυτά όπως το μαρούλι και το λάχανο περιέχουν νερό σε ποσοστό 94-96%!Όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού τις ζεστές ημέρες , έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι με νερό. Μην ξεχνάτε ότι το αίσθημα της δίψας μπορεί να είναι δείκτης ότι υπάρχει ήδη μία ήπια αφυδάτωση στον οργανισμό σας!

Διατροφή και ζέστη

Η ζέστη ευνοεί μια διατροφή  πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.Και όσον αφορά τα ψάρια και  κρεατικά καλό θα είναι να επιλέξετε ελαφριές μεθόδους μαγειρικής, όπως βραστά η ψητά και αποφύγετε τα τηγανιτά που είναι αρκετά πιο βαριά.

Μια σημαντική ομάδα τροφών που συνήθως ξεχνάμε με τη ζέστη είναι τα όσπρια, καθώς καταναλώνονται κυρίως σε μορφή ζεστής σούπας. Λόγω όμως της περιεκτικότητάς τους σε σημαντικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ και πρωτεΐνη, τα θέλουμε στη διατροφή μας. Ένας εύκολος και ευχάριστος τρόπος να τα καταναλώσετε είναι σε μορφή σαλάτας, μαζί με λαχανικά, άλλα δημητρικά όπως το ρύζι.

Καρπούζι-ο σύμμαχος στη διατροφή μας τις ζεστές ημέρες

Ένα φρούτο που περιέχει μια θρεπτική ουσία που ονομάζεται λυκοπένιο και μπορεί να σας προστατεύει  από την έκθεση στον ήλιο και συγχρόνως σας ενυδατώνει.

Σαλάτες

Μπορείτε να τρώτε άφοβα σαλάτες σε μια ζεστή μέρα .Είναι μια ελαφριά θρεπτική τροφή και περιέχουν επίσης πολύ νερό που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Παγωτά

Μπορεί να θέλετε την πρόσκαιρη γλυκιά δροσιά ενός παγωτού, αλλά μπορεί τελικά να σας κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη ψυχρών τροφών προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας του κορμού του σώματος, καθώς αυτό προσπαθεί να αντισταθμίσει την ταχεία ψύξη που προκαλείται από τις κρύες τροφές.

Τι να αποφεύγετε

Αλκοόλ

Το αλκοόλ αυξάνει την αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, που σημαίνει ότι αφυδατώνεστε.

Κρέας

Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια απο το σώμα μας και δημιουργεί μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Εν μέσω καύσωνα, είναι καλύτερο να επιλέγετε τροφές ελαφριές σε πρωτεΐνες και άπαχα κρεατικά.

Τέλος κάτι που αφορά την καρδιά μας και είναι σημαντικό να γνωρίζουμε .Με την άνοδο της θερμοκρασίας για κάθε βαθμό θερμοκρασίας που ανεβαίνει η καρδιά χτυπάει περίπου 10 φορές περισσότερο.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Δείτε επίσης
Close
Back to top button