Διατροφή

Χαρούπι ένα ελληνικό superfood -βάλτε  το στη διατροφή σας

Το χαρούπι καθώς και τα παξιμάδια με χαρούπι έχουν μπει στη ζωή και τη διατροφή μας τα τελευταία χρόνια.

Το  χαρούπι  αποδεδειγμένα συμβάλει στην καλή υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, της καρδιάς, και στην ενίσχυση του μυοσκελετικού συστήματος.

Παρέχουν ενέργεια και πλήθος πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, γεγονός που τα καθιστά ένα φυσικό διατροφικό ελιξίριο.

Αν και γλυκίζουν δεν έχουν συνήθως ζάχαρη.Το χαρουπάλευρο είναι ένα αλεύρι με φυσική γλυκιά γεύση λόγω των χαρουπιών. Δεν επηρεάζει αρνητικά τα επίπεδα σακχάρου του αίματος, γιατί τα σάκχαρα τα οποία περιέχει το χαρούπι είναι φυσικά σάκχαρα τα οποία δίνουν αυτήν τη γλυκιά γεύση.

Μια πρόσφατη μελέτη μάλιστα έδειξε ότι το αλεύρι χαρουπιού μπορεί να χαρακτηριστεί ως προϊόν με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο. Αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν μια πολύ καλή επιλογή ακόμη και για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη που έχουν ως στόχο την καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Για όσους κάνουν δίαιτα τα παξιμάδια με χαρούπι αποτελούν μια πολύ καλή επιλογή καθώς οι θερμίδες τους είναι αρκετά χαμηλές. Παράλληλα, καλύπτουν με φυσικό τρόπο την γλυκιά γεύση.

Τα προϊόντα  με χαρούπι μπορούμε σήμερα εύκολα να τα βρούμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι μόνο.


Το χαρούπι είναι ο καρπός του δέντρου χαρουπιά που ευδοκιμεί κυρίως στην Μεσόγειο.

Τα χαρούπια (ή αλλιώς ξυλοκέρατα) είναι μακριά, στριφτά και σκληρά πράσινου χρώματος όταν είναι άγουρα ενώ όταν είναι ώριμα το χρώμα τους μετατρέπεται σε καστανό

Όσον αφορά στη θρεπτική αξία του χαρουπιού, είναι πλούσιο κυρίως σε υδατάνθρακες (γλυκόζη και σακχαρόζη), οπότε μπορεί να μας δώσει άμεσα ενέργεια, αλλά και σε πρωτεΐνες καθώς τα 100γρ περιέχουν 5-8γρ πρωτεΐνης. Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπος (0,2-0,6%) και είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες. Είναι πολύ εύπεπτο και δεν περιέχει γλουτένη, οπότε είναι κατάλληλο και για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιχνοστοιχεία όπως είναι το κάλιο, ο φώσφορος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο κι ο χαλκός.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button