MagazinoΥΓΕΙΑ

Κάλιο (ποτάσιο) ο καλύτερος σύμμαχος της καρδιάς στο τραπέζι μας

Tο ποτάσιο – ή αλλιώς κάλιο – είναι ένας βασικός ηλεκτρολύτης που έχει την ιδιότητα και την …αποστολή  να διατηρεί τα επίπεδα υγρών στο σώμα μια κατάσταση απαραίτητη για να νιώθεις καλά.

Τα οφέλη του είναι φυσικά πολλά. Συμβάλλει στη σωστή «επικοινωνία» μεταξύ των νεύρων και των μυών, βοηθάει τα πολύτιμα συστατικά να φτάσουν μέχρι τα κύτταρα και κρατάει τα επίπεδα του νατρίου στα σωστά επίπεδα.

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ, η έλλειψή του αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στα νεφρά. Παράλληλα, αν δεν καταναλώνεις τροφές που έχουν ποτάσιο, μία κούραση, ένα πρήξιμο, μια θολούρα πνευματική είναι πολύ πιθανό να τη νιώσεις.

Η πιο χαρακτηριστική τροφή, πλούσια σε ποτάσιο είναι η μπανάνα. Ωστόσο δεν είναι η μόνη  ας δούμε ποιες τροφές έχουν αξιόλογη περιεκτικότητα σε ποτάσιο, πέρα από τη μπανάνα;

Αποξηραμένα βερίκοκα: Ένα φυσικό γλύκισμα που εκτός από ποτάσιο, χαρίζει στον οργανισμό κάλιο, σίδηρο και βιταμίνη Α.

Καρπούζι

Περιέχει αρκετή βιταμίνη Α και C, ελάχιστες θερμίδες και περισσότερο λυκοπένιο από τις ντομάτες! Επίσης, περιλαμβάνει ποτάσιο.

Αβοκάντο: Μια τροφή πραγματικά πλούσια σε βιταμίνες. Μισό φλιτζάνι καλύπτει το 20% των ημερήσιων αναγκών μας σε ποτάσιο.

Φακές

Μισό φλιτζάνι χαρίζει 365 μιλιγράμ ποτάσιου.

Φασόλια

    Μια τροφή με βιταμίνη Β και C σίδηρο με υψηλή περιεκτικότητα της σε ποτάσιο.

Σολομός

 Καλύπτει το 20% των ημερήσιων αναγκών μας σε ποτάσιο.

Γιαούρτι

Ένα μπολ γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και φρέσκα φρούτα μπορεί να καλύψει το 12% των αναγκών του σώματος σε ποτάσιο, σε ημερήσια βάση.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button