ΑΠΟΨΕΙΣ

Αλλάζουν όλα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας -Έτσι θα γίνουν ευκολότερες οι μετακινήσεις μας

Προ των πυλών βρίσκονται σημαντικά έργα που θα αναβαθμίσουν τις αστικές συγκοινωνίες της    πρωτεύουσας.

Τεράστια είναι τα οφέλη από την ύπαρξη αποτελεσματικών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μια πόλη. Τα ΜΜΜ εφόσον  είναι ελκυστικά για τον χρήστη, μπορούν να συνδράμουν καθοριστικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών ρύπων, την ίδια ώρα που δίνουν την ευκαιρία στους πολίτες να απαλλαχθούν από τα επίπονα έξοδα μετακίνησης που συνδέονται με τη χρήση των ΙΧ.

Τις δικές της αστικές συγκοινωνίες έχει και η Αθήνα, οι οποίες φροντίζουν καθημερινά για τη μετακίνηση χιλιάδων πολιτών. Αναντίρρητα, τα προβλήματα (βλ. παλαιά λεωφορεία, συγκοινωνιακή απομόνωση αρκετών περιοχών κ.ο.κ.) δεν απουσιάζουν, αλλά υλοποιούνται ή δρομολογούνται έργα που -μεταξύ άλλων- έχουν ως στόχο να βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, αλλά και να ενισχύσουν την ασφάλεια. Ακολουθούν οι δράσεις που θα θα αλλάξουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας.

Σήμερα, μετά την επέκταση της Γραμμής 3 προς το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραία, το Μετρό διαθέτει 66 σταθμούς, εκ των οποίων οι 5 («Σύνταγμα», «Ομόνοια», «Αττική», «Μοναστηράκι», «Πειραιάς») είναι σταθμοί ανταπόκρισης με άλλη γραμμή του μετρό.

Σε λίγα χρόνια, ωστόσο, το Μετρό θα απλώσει περαιτέρω τις ράγες του, προκειμένου να εξυπηρετεί και τους κατοίκους περιοχών που αυτή τη στιγμή είναι απομονωμένες από τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Την επέκταση του Μετρό θα σηματοδοτήσουν η νέα Γραμμη 4 αλλά και η επέκταση της Γραμμής 2 προς  τη Δυτική Αττική, δύο έργα που θα προσθέσουν συνολικά 18 νέους σταθμούς.

Η πρώτη, η οποία θα λειτουργήσει σε περίπου 4,5 χρόνια, βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή και θα περιλαμβάνει γραμμή μήκους 13 χλμ. και τους εξής 15 σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Στον αντίποδα, το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Δυτική Αττική δεν έχει ξεκινήσει, μιας και εκκρεμεί η ανάδειξη του ανάδοχου. Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.

Νέα «πράσινα» λεωφορεία

Σήμερα, ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα προσεγγίζει τα 19 έτη, όταν ο ευρωπαϊκός μ.ό. είναι περίπου στα 13 έτη.

Η Αθήνα, ωστόσο, θα υποδεχθεί καινούργια, φιλικά προς το περιβάλλον αστικά λεωφορεία μέσω του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια συνολικά 550 οχημάτων (κάποια εξ αυτών προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη).

Στην Αθήνα αναλογούν 140 αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία μήκους 12 μ. που θα φτάσουν μέσα στις προσεχείς εβδομάδες, ενώ υπεγράφη η σύμβαση για την προμήθεια αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μ. φυσικού αερίου, ενώ ακολουθεί και αυτή για την προμήθεια 12μετρων οχημάτων φυσικού αερίου, επίσης CNG.

Σημειώνεται ότι το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσει και δεύτερος διαγωνισμός για επιπλέον 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (για Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

Ανέπαφες συναλλαγές

Πλέον ο χρόνος μετράει αντίστροφα και για το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών  στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας που θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο στον τρόπο που θα μετακινείται το επιβατικό κοινό

Πρόκειται για το σύστημα Tap’N’Pay που θα επιτρέπει στον επιβάτη να εισέρχεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο) στον ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα δίχως να χρειάζεται να εκδώσει τις ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card.

Η υπηρεσία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο και θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της Αθηναϊκής Μητρόπολης πριν το τέλος του 2024.

Αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής Πειραιάς  – Κηφισιά

Τον Δεκέμβριο του 2022 υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός) μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles. Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης αναβάθμιση 14 συρμών, 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικά ικανοί για 25 ακόμα χρόνια.

Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων προβλέπεται: Η αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC. Η αντικατάσταση του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος. Η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού, διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ, αλλά και ένα συνολικό και ουσιαστικό αισθητικό «λίφτινγκ» των συρμών.

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά: Ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί στους 19 μήνες, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, πέντε ακόμη στους 30 μήνες και οι εναπομείναντες τέσσερις στους 34 μήνες.

Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του Έργου, να υπάρχει μία ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Παράλληλα, οι χρονοαποστάσεις της γραμμής θα μειωθούν και θα είναι αντίστοιχες με αυτές των γραμμών 2 και 3.

Νέοι σταθμοί Προαστιακού

Έμφαση έχει δοθεί και στην αναβαθμίση του προαστιακού  αρχικά με την κατασκευή νέου κλάδου από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.

Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους.

Ειδικότερα οι σταθμοί θα είναι οι εξής 7:
• ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
• Ασπροπύργου,
• Βαμβακιάς,
• Ελευσίνας,
• ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
• Λουτρόπυργου,
• Νέας Περάμου

Η προθεσμία περάτωσης όλων των κατασκευών του έργου ορίζεται στους 28 μήνες με αφετηρία την ημέρα που θα υπογράφει η Σύμβαση.

Παράλληλα, θα κατασκευαστεί και σιδηροδρομική στάση στο Κρυονέρι που αναπτύσσεται μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) Δεκελείας και Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, από την Χ.Θ. 30+075 έως την Χ.Θ. 30+225 της σιδηροδρομικής γραμμής (Σ.Γ.) Πειραιά – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.

Η διάρκεια παράδοσης του έργου ανέρχεται σε 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, στους οποίους περιλαμβάνονται 18 μήνες για την κατασκευή και 24 μήνες υποχρεωτικής συντήρησης

Επιπλέον έργα

Στη Γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά υλοποιούνται επίσης και άλλες παρεμβάσεις όπως:

  • η αντικατάσταση σε όλο το δίκτυο των παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led (εκτιμάται να ολοκληρωθεί μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024).
  • Η αντικατάσταση 5.600 μέτρων της περίφραξης από συρματόπλεγμα με νέα κιγκλιδώματα
  • Η αντιολισθητική προστασία των εκτεθειμένων επιφανειών, ο χρωματισμός του συνόλου των εγκαταστάσεων
  • Η ενίσχυση της φύλαξης της Γραμμής με εναέρια μέσα (drones).
  • πηγη : car&motor

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button