Well Being

Τα σταφύλια ένα  φρούτο για μακροζωία και αποτοξίνωση

Άμεσα συνδεδεμένο με την διατροφή μας το σταφύλι αποτελεί ένα από τα αγαπημένα φρούτα των Ελλήνων.

Για το σταφύλι, υπάρχουν αναφορές από τα έπη του Ομήρου και δεν είναι τυχαίο ότι κατείχε δεσπόζουσα θέση στα συμπόσια των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων.Ο άνθρωπος χρησιμοποιούσε τα σταφύλια για τη διατρoφή του ήδη από την εποχή του ορείχαλκου. Μετά τον κατακλυσμό, ο Νώε, λέει η Παλαιά Διαθήκη, φύτεψε ένα αμπέλι.
Στην Αίγυπτο, βρέθηκαν σπόροι και φύλλα σε τάφους Φαραώ της 6ης χιλιετηρίδας, καθώς και παραστάσεις με έξι διαφορετικές ποικιλίες αμπελιού, ενώ στην Ν. Γαλλία και τη Β. Ιταλία βρέθηκαν απολιθωμένοι σπόροι και φύλλα αμπελιού.

Το σταφύλι αφθονεί σε πολλές περιοχές της Ελλάδος και είναι ένα θαυμάσιο φρούτο.Εκτός από τη μοναδική του γεύση, το σταφύλι αποτελεί ασπίδα προστασίας της υγείας μας αφού έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, Β, C και κάλιο, ενώ είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες ευθύνονται για την ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση του.

Θεωρείται εξαιρετικά αποτοξινωτική τροφή, η οποία καταπολεμά την κατακράτηση υγρών και αυξάνει τη διούρηση, βοηθώντας έτσι στην αποβολή των τοξινών.

Το έλαιο από το κουκούτσι του σταφυλιού μειώνει τη χοληστερίνη και επομένως προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.Τα σταφύλια είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, τα περισσότερα εκ των οποίων περιέχονται στη φλούδα και στα κουκούτσια. Τα κόκκινα σταφύλια ιδιαίτερα είναι τα πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικά, χάρη στις ανθοκυανίνες και τις φλαβονόλες που ευθύνονται και για το κόκκινο χρώμα τους.

Η θρεπτική αξία του σταφυλιού είναι αρκετά υψηλή αφού 150 γρ. φρούτου έχουν 104 θερμίδες και περιέχουν 27.3 γρ. υδατάνθρακα, 1.1 γρ. πρωτεΐνης, 0.2 γρ. λιπαρά, 1.4 γρ. φυτικών ινών και το 27% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης (ΣΗΔ) βιταμίνης C, το 28% βιταμίνης Κ και θειαμίνη του συμπλέγματος Β.

Τα σταφύλια βοηθούν την καρδιακή λειτουργία αφού  μπορούν να βελτιώσουν  την υγεία της καρδιάς αφενός μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και αφετέρου μειώνοντας τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Τέλος καταπολεμούν την  χρόνια φλεγμονή που έχει φανεί ότι οδηγεί στην εμφάνιση χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος, οι καρδιοπάθειες, ο διαβήτης, η αρθρίτιδα και οι αυτοάνοσες παθήσεις.

Αναλυτικά τα θρεπτικά συστατικά του.

Θρεπτικά Συστατικά  Μονάδες Μέτρησης  Ποσότητα
Ενέργεια Kcal / 100g 76
Πρωτεΐνη g /100g 0,7
Υδατάνθρακες g /100g 17,4
Λίπος, ολικό g /100g
Κορεσμένα % σύσταση λίπους
Μονοακόρεστα cis % σύσταση λίπους
Πολυακόρεστα cis % σύσταση λίπους
Trans % σύσταση λίπους
ω-3 % σύσταση λίπους
ω-6 % σύσταση λίπους
ω-3 / ω-6
Μονοακόρεστα / κορεσμένα
Πολυακόρεστα / κορεσμένα
Νερό g / 100g 79,2
Διαιτητικές ίνες g / 100g 0,46
Διαλυτές g / 100g 0,20
Αδιάλυτες g / 100g 0,09
Τέφρα g / 100g 0,04
Χοληστερόλη mg / 100g
Βιταμίνες
α- τοκοφερόλη mg / 100g 0,1
Μέταλλα & Ιχνοστοιχεία
Ασβέστιο, Ca mg / 100g 14
Κάλλιο, Κ mg / 100g 161
Μαγνήσιο, Mg mg / 100g 10
Νάτριο, Na mg / 100g 1
Σελήνιο, Se μg / 100g 60
Σίδηρος, Fe mg / 100g 0,5
Φώσφορος, P mg / 100g 65
Χρώμιο, Cr μg / 100g 2
Πολυφαινόλες (εκπεφρ. σε κατεχίνη) mg / 100g 48,32

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button