ΑΠΟΨΕΙΣ

Πολλές φορές η ψυχή «φωνάζει»αλλά ποιος την ακούει !

Σήμερα 10 Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια μέρα ψυχικής υγείας .

Μια ημέρα ορόσημο για όλους τους πολίτες της γής έπειτα από τα παρατεταμένα lockdown στην υφήλιο που τελικά δεν μας χτύπησαν μόνο οικονομικά , αλλά άφησαν το αποτύπωμα τους με ψυχικές συνέπειες που τις βλέπουμε όλοι λίγο η πολύ στη καθημερινότητα μας.

Πολλοί από εμάς βγάζουμε συμπεριφορές αντίθετες από αυτές που είχαμε αναπτύξει σαν προσωπικότητες προ κορονοϊού .

Είμαστε ευαίσθητοι με πολλά νεύρα που συνήθως τα βγάζουμε στην οικογένεια ,στη δουλειά ,στους φίλους μας ,στην οδήγηση και κάποιοι ακόμη πιο επιθετικά με ποινική κατάληξη . Τα στοιχεία της εγκληματικότητας το τελευταίο χρονικό διάστημα και της ενδοοικογενειακής βίας αποδεικνύουν ότι «κατι δεν πάει καλά»

Ο ψυχισμός του ανθρώπου είναι πολλές φορές δύσκολο να ισορροπήσει ιδιαιτέρως  με τη αβεβαιότητα που υπάρχει στην εποχή μας σε όλα τα επίπεδα .

Ρυθμοί εξουθενωτικοί οικονομική αβεβαιότητα , κοινωνική απομόνωση , κάνουν τους ανθρώπους να ασφυκτιούν και να καταλήγουν να νοσούν ψυχικά.

Ευτυχώς η σύγχρονη κοινωνία δεν αντιμετωπίζει με κάποιας μορφής ρατσισμό όπως έκανε παλαιότερα τους ανθρώπους που πάσχουν . Υπήρξαν εποχές όχι πολύ μακρινές που η ανισορροπία στη ψυχική υγεία ήταν ταμπού .

Σε πολλές χρόνιες νόσους η ψυχική υγεία παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην πορεία αυτής καθ’ αυτής της νόσου όσο και στην ποιότητα ζωής.

Η κατάθλιψη είναι η μάστιγα της εποχής και μία από τις πιο σοβαρές ψυχικές ασθένειες.Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), το 5% των ενηλίκων που ζουν στον πλανήτη και το 3,8% του παγκόσμιου πληθυσμού (280.000.000 άνθρωποι) υποφέρουν από αυτήν τη ψυχική διαταραχή.

Ας αντιμετωπίζουμε τις ψυχικές ασθένειες όπως τις σωματικές ζητώντας βοήθεια από ανθρώπους που μας αγαπάνε και κυρίως από επαγγελματίες της υγείας εξειδικευμένους σε αυτόν τον τόσο ευαίσθητο τομέα.

Και κάποιες απλές συμβουλές που σίγουρα θα βοηθήσουν :

Μιλήστε για τα συναισθήματά σας με ανθρώπους που αγαπάτε και εμπιστεύεστε.

Προσπαθήστε να ακολουθείτε κοινωνικές δραστηριότητες, ακόμη και αν δεν έχετε πολύ όρεξη για αυτό.

Όταν είστε σε κατάθλιψη, αισθάνεται πιο άνετα να μείνετε μόνοι, αλλά το να είστε μαζί με άλλους ανθρώπους θα σας κάνει να νιώσετε λιγότερο καταθλιπτικοί.

Δραστηριοποιηθείτε.

Βγείτε μια βόλτα μια μικρή  απόσταση 30 λεπτών με τα πόδια κάθε μέρα θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε.

Κοιμηθείτε τουλάχιστον 8 ώρες. Φτιάξτε ένα καλύτερο πρόγραμμα ύπνου με την εφαρμογή υγιεινών συνηθειών ύπνου.

Εκθέστε τον εαυτό σας στον ήλιο κάθε μέρα. Το φως του ήλιου μπορεί να βοηθήσει στη διάθεσή σας. Στόχος σας να είναι τουλάχιστον 15 λεπτά υπό το φως του ήλιου κάθε ημέρα.

Εφαρμόσετε  τεχνικές χαλάρωσης.. Δοκιμάστε γιόγκα, βαθιές αναπνοές ή μυϊκή χαλάρωση.

Και κυρίως μην ξεχνάτε….

Τίποτε δεν είναι ικανό να μας «ρίξει» αν δεν το επιτρέψουμε εμείς οι ίδιοι .

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button