Ο Πολιτισμός πέρνει την revanche-Ουρές κόσμου για τα 3.000 χρόνια Ιστορίας στην Εθνική Πινακοθήκη
Η συνεργασία της Εθνικής Πινακοθήκης με το Λούβρο έφερε στην Αθήνα περίπου 100 εκθέματα, «έργα εξαιρετικής ποιότητας και διεθνούς ακτινοβολίας», όπως σχολίασε ο Κομ Φαμπρ, επιμελητής του μεγάλου γαλλικού μουσείου στο τμήμα ζωγραφικής.
Η νέα Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου,με συνθήκες που κανείς δεν αμφιβάλει ότι εξακολουθούν να είναι αντίξοες λόγω της πανδημίας έχει προσελκύσει χιλιάδες επισκεπτών που καθημερινά σχηματίζουν «ουρές» πολλών μέτρων για να μπούνε να περιηγηθούν στα εξαιρετικά εκθέματα που φιλοξενεί ,πλέον της μόνιμης έκθεσης.
Η έκθεση ονομάζεται «Αναζητώντας την Αθανασία: Η τέχνη του πορτρέτου στις συλλογές του Λούβρου» και περιλαμβάνει πάνω από 100 έργα από καλλιτέχνες όπως Γκόγια, Βελάσκεθ, Μποτιτσέλι, Ντελακρουά και Θεοτοκόπουλος.
Μας αποκαλύπτει περισσότερα από 3000 χρόνια ιστορίας, από τα βασίλεια της Μέσης Ανατολής και την Αίγυπτο, διατρέχει την ελληνορωμαïκή περίοδο, με τα εμβληματικά πορτραίτα του Ομήρου, του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Ρωμαίου αυτοκράτορα Τραïανού, για να καταλήξει στα νεκρικά προσωπεία του Φαγιούμ.
Επίσης παρουσιάζει τους φιλοσόφους του Διαφωτισμού, αναφέρεται στην Γαλλική Επανάσταση με το συγκλονιστικό πορτραίτο του Ζακ Λουί Νταβίντ («Ο θάνατος του Μαρά»), αλλά και στον Ναπολέοντα, αρχικά θριαμβευτή, στο αριστούργημα του Αντουάν Ζαν Γκρο «Ο Ναπολέων διασχίζει την Γέφυρα της Αρκόλης», και αργότερα ηττημένο και εξόριστο, με την συνταρακτική νεκρική του μάσκα.
Τέλος, η έκθεση φτάνει ως τα χρονικά όρια των συλλογών του μουσείου του Λούβρου με χαρακτηριστικά έργα του Ένγκρ και του Ντελακρουά.
Αξίζει λοιπόν μια μικρή αναμονή για να θαυμάσει κάποιος όλα αυτά τα αριστουργήματα της τέχνης σε μια εξαιρετική έκθεση που αποτελεί καρπό συνεργασίας ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη και στο Λούβρο, συνεορτάζοντας τα 200 χρόνια από την Παλιγγενεσία.