Γέφυρα Καλατράβα: πολλά τα προβλήματα και στην πεζογέφυρα στην Κατεχάκη
Μορφή «καταιγίδας» έχουν λάβει οι αποκαλύψεις και οι καταγγελίες για τα λάθηκαι την κωλυσιεργία στο θέμα συντήρησης του ΟΑΚΑ, τα οποία οδήγησαν στο «λουκέτο» το κεντρικό στάδιο και το ποδηλατοδρόμιο, λόγω των προβλημάτων στατικότητας στα στέγαστρα Καλατράβα.
Όμως, σημαντικές υποδομές του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζουν επίσης προβλήματα. Συγκεκριμένα, είναι εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης στη γέφυρα Καλατράβα, στη Λεωφόρο Κατεχάκη.
Η συγκεκριμένη γέφυρα παραδόθηκε το 2004 –κόστισε 3 εκ. ευρώ– και έκλεισε έναν χρόνο αργότερα, διότι όπως απεδείχθη, ήταν πολύ κακής ποιότητας η ξυλεία που χρησιμοποιήθηκε και έτσι, με βάση τις μελέτες που έγιναν, το ξύλο έπρεπε να αντικατασταθεί. Το έργο ανήκει στη ΣΤΑΣΥ, γιατί όταν δημιουργήθηκε, θεωρήθηκε συμπληρωματικό του Μετρό, καθώς ενώνει την μία είσοδο με την άλλη.
Ωστόσο, η εταιρεία «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει την τεχνογνωσία να συντηρήσει και να ελέγξει τη γέφυρα. Το 2021, ανέθεσαν μελέτη σε κάποιο τεχνικό γραφείο, προκειμένου να εντοπίσει τα προβλήματα που υπάρχουν.
Η μελέτη της οποίας τα στοιχεία δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά εστάλη στη ΣΤΑΣΥ, αλλά η «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» δεν έχει τη δυνατότητα να την εφαρμόσει.
Η μελέτη αυτή ωστόσο, επισημαίνει πως υπαρχει πρόβλημα συντήρησης και στην γέφυρα Καλατράβα.
Την ίδια ώρα, όλο και περισσότερες είναι οι αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το λουκέτο που μπήκε στο ΟΑΚΑ.
Τι υποστηρίζουν οι ειδικοί για την στατικότητα του στεγάστρου στο ΟΑΚΑ.
Στο μεταξύ, οι ειδικοί που συμμετείχαν στο σχεδιασμό, αλλά και στην κατασκευή αυτών των μεταλλικών στεγάστρων, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί.
«Ακούς που λένε είναι ετοιμόρροπο έτοιμο να πέσει, τα οποία είναι αναιτιολόγητα και από άσχετους δεν θα είναι συνάδελφοι που γνωρίζουν τι σημαίνει ολική κατάρρευση. Μέχρι να φτάσουμε σε μία ολική κατάρρευση και να δει ο κόσμος το στάδιο Καλατράβα να καταρρεύσει, αυτό ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν θα μπορούσα να το φανταστώ, έστω κι αν ζήσω άλλα 20 χρόνια» επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ, Ιωάννης Ερμόπουλος.
Από την πλευρά του, ο πολιτικός μηχανικός, Φαίδων Καρυδάκης επισημαίνει πως «είναι μερικά προβληματικά σημεία, αλλά η ένταση που έχει δημιουργηθεί, οφείλω να ομολογήσω, ότι μου προξενεί εντύπωση».