ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑΡετρό

Άδοξο τέλος επιφύλαξε η μοίρα, για τα αεροπλάνα της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ Αεροπορίας τύπου Boeing 747

Το 1957 ο 50χρονος τότε Αριστοτέλης Ωνάσης είχε μόλις γίνει ο δεύτερος άνθρωπος στον κόσμο, πίσω από τον Χάουαρντ Χιουζ της TWA (από τον οποίο, λέγεται, ότι κόλλησε, σε μια συνάντησή τους, το μικρόβιο να «πετάξει»), που θα είχε τη δική του αεροπορική εταιρεία, την Ολυμπιακή Αεροπορία.

 

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ από την ημέρα της ίδρυσής της πετούσε πάντα με τη γαλανόλευκη και τις αποχρώσεις της επάνω στα αεροσκάφη της .Κάποια απο αυτά δυστυχώς «ρήμαξαν» μένοντας στα αζήτητα μετά απο σειρά ετών
Ανάμεσα στα  εγκαταλειμμένα αεροσκάφη υπάρχουν τα θρυλικά Boeing 747 .

Το OLYMPIC EAGLE  ήταν ένα αεροπλάνο που μπήκε στον στόλο της Ολυμπιακής το 1973 και παρέμεινε ενεργό μέχρι το 1999. Με το κλείσιμο του αεροδρομίου στο Ελληνικό τέλειωσαν και οι βόλτες του στους αιθέρες.

Το αεροσκάφος OLYMPIC FLAME  είχε ενταχθεί στον στόλο της εταιρείας, αγορασμένο από την εταιρεία SINGAPURE AIRLINES το 1985, επί γενικής διεύθυνσης του κυβερνήτη, Λάμπρου Κανελόπουλου.Το  Boeing 747 αυτό της Ολυμπιακής Αεροπορίας με τον τίτλο ‘Ολυμπιακή Φλόγα’ παρέμενε παροπλισμένο, σ’ενα  ιδιωτικό αεροδρόμιο ,του Bruntinghthorpe 120  χλμ. μακριά από το Λονδίνο ανάμεσα από άλλα αεροσκάφη και δίπλα από οχήματα, φορτηγά και τράκτορες.

Δυστυχώς η εγκατάλειψη των αεροσκάφων  είναι έκδηλη και στην εξωτερική τους εμφάνιση.

Το αεροπλάνα  αυτά  είχαν επί σειρά ετών εξυπηρετήσει όλες τις υπέρ- πόντιες γραμμές της εταιρείας.

Θα μπορούσε να γίνουν εκθέματα σε ένα μουσείο αερομεταφορών στο αεροδρόμιο της Αθήνας ,δυστυχώς όμως η τύχη  τους ήταν όχι μόνον να παροπλιστούν αλλά να χαθούν άδοξα

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος παροπλίστηκε, με την έλευση των νέων αεροπλάνων της εταιρείας A-340.  και παρέμεινε μαζί με τα άλλα  Β-747  παρκαρισμένο, στην πίστα του Ελληνικού ,μέχρι το οριστικό κλείσιμο του αεροδρομίου.

Με εντολή της διοίκησης της Ο.Α. όλα τα αεροσκάφη Β-747 SX-C,D,E.  εκτός του Β  (”Βravo”,) μεταφέρθηκαν την Κυριακή 3 Φλεβάρη 2002 από τους χειριστές Χρ. Κωνσταντινίδη, Παν. Μανάβη και Ν. Μιρασγέτη στο αεροδρόμιο Έλ. Βενιζέλος”.

Tα τρία  αεροσκάφη B-747 , παρέμειναν για λίγο στα Σπάτα και στη συνέχεια χώρισαν οι δρόμοι τους.

Στο Ελληνικό παρέμειναν μόνο το ”Βravo” και τα Β-727 Το SX-OAD πέταξε για την Αγγλία , στις 12 Ιουνίου 2002, στην συνέχεια, αποψιλώθηκε από κινητήρες, A.P.U, ζωτικά όργανα και καθίσματα και οι αγοραστές ήθελαν  να  μετατρέψουν, το σκάφος,σε εκθεσιακό κέντρο. Όμως η ιδέα ναυάγησε και το αεροπλάνο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο ,στο απομακρυσμένο αεροδρόμιο.

Αλίμονο πόσο άδοξα και θλιβερά ”σβήνουν ”τα τελευταία απομεινάρια της ένδοξης εταιρείας ,ΟΛΥΜΠΙΑΚΉΣ ΑΕΡΟΠΟΡΊΑΣ που επί σειρά ετών στήριξε την εθνική οικονομία, επαγγελματικές καριέρες, τοπικές κοινωνίες και απόδημο Ελληνισμό

Κρίμα κι άδικο για μια  ιστορική εταιρεία, που όμως η μνήμη της θα μείνει άσβεστη, στη σκέψη και στο μυαλό εκατομμυρίων Ελλήνων στην Ελλάδα και το εξωτερικό..

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button