Θα κλείσει για επισκευές το Τούνελ του Μον Μπλαν που ενώνει Γαλλία – Ιταλία:

Η σήραγγα αυτή, μήκους 11,6 χλμ., δύο κατευθύνσεων χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες αυτοκίνητα και είναι σημαντικός οδικός άξονας ανάμεσα στη Ιταλία και την Γαλλία .
Από τη σήραγγα διέρχονται κάθε χρόνο περίπου 1.700 βαρέα φορτηγά την ημέρα, ενώ η κυκλοφορία ελαφρών οχημάτων ανέρχεται στα 3.600 αυτοκίνητα την ημέρα κατά μέσο όρο, με 6.000 και πλέον αυτοκίνητα να καταγράφονται τον Αύγουστο. Η φθινοπωρινή περίοδος αντιπροσωπεύει το πιο χαμηλό σημείο της τουριστικής κυκλοφορίας.
Όπως ανακοινώθηκε θα παραμείνει κλειστή για τρεις μήνες, από τις 4 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 2023, ενώ το ίδιο θα γίνει και το 2024, για βαρέα έργα επισκευών, που θα συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια.
Η σήραγγα μήκους κατασκευάστηκε πριν από 60 χρόνια για να συνδέει Γαλλία και Ιταλία και χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες αυτοκίνητα, βρίσκεται σε ένα στάδιο όπου οι εφάπαξ επισκευές δεν επαρκούν πλέον: «Κάναμε την επιλογή να κάνουμε πιο σημαντικά έργα, πιο μεγάλα για να δώσουμε μια δεύτερη ζωή σε αυτή τη σήραγγα», δήλωσε ο Γκρέγκορι Σβάρσαουπτ, αναπληρωτής διευθυντής της εταιρίας ATMB.
Στα τέλη του 2022, πληροφορίες του ιταλικού Τύπου που αναφέρονταν σε ενδεχόμενα σενάρια κλεισίματος είχαν προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στις επιχειρήσεις, με ορισμένες να φοβούνται ότι η οικονομία της χώρας θα γονάτιζε.
Να σημειωθεί ότι το 92% των εμπορευμάτων που κυκλοφορούν ανάμεσα στη Γαλλία και την Ιταλία διέρχονται από τη σήραγγα, σύμφωνα με την Agence alpine des Territoires, δηλαδή, 3 εκατομμύρια βαρέα οχήματα και 43 εκατομμύρια τόνοι (Mt) στις διαδρομές των Άλπεων.