Σαντορίνη :ωκεανογραφικό με πολυμελή ομάδα μελετά το σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο,

Κατά μέσο όρο 120 δονήσεις ταρακουνούν κάθε μέρα τους κατοίκους των Κυκλάδων με τους ειδικούς να διαβεβαιώνουν πως δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια τους.
H καθηγήτρια Γεωλογίας του ΕΚΠΑ, Εύη Νομικού, μιλώντας στο ΕΡΤNews και την εκπομπή “Συνδέσεις”είπε χαρακτηριστικά:
«Έχει ενεργοποιηθεί ένας ευρύτερος σεισμολόγος χώρος που αποτελείται από πολλές ρηξιγενείς ζώνες, οι οποίες πιθανότατα να έχουν ενεργοποιηθεί από τη διέλευση ρευστών από έναν μεγαλύτερο μαγματικό θάλαμο, δηλαδή μαγματικές διεργασίες μπορούν να κινήσουν τα ρήγματα χωρίς όμως να έχουμε την περίπτωση μιας τεράστιας ηφαιστειακής έκρηξης έτσι, έτσι όπως έχει ακουστεί και έχει φοβίσει τον κόσμο»
“Είναι ένα σπάνιο γεωλογικό φαινόμενο, το οποίο το μελετάμε πολύ εντατικά και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στο να αναλύουμε και να συνδυάζουμε τα δεδομένα της μορφολογίας του πυθμένα, το τι βρίσκεται στο υπέδαφος μέσα στον υποθαλάσσιο πυθμένα και τι γίνεται στα βαθύτερα στρώματα στα έγκατα της γης” εξήγησε.
Στη «μάχη» της κατανόησης της έντονης σεισμικής και ηφαιστειακής δραστηριότητας που «δοκιμάζουν» τις τελευταίες ημέρες τη Σαντορίνη θα «ριχτεί» το ωκεανογραφικό πλοίο «ΑΙΓΑΙΟ» του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο έφτασε το πρωί της Πέμπτης (13/2) στο νησί
Μάλιστα στη νησίδα Ανυδρο τοποθετήθηκε ένα σύστημα καταγραφής και μεταβολής του εδάφους, το οποίο παράλληλα θα παρακολουθεί και την σεισμική δραστηριότητα, ενώ σήμερα θα βρεθεί στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, το Ωκεανογραφικό Αιγαίο, με πολυμελή επιστημονική ομάδα.
Η ερευνητική ομάδα φέρει κατάλληλα επιστημονικά εργαλεία με τα οποία θα μπορεί να συλλέξει πρόσθετα δεδομένα γεωλογικά, γεωφυσικά, γεωχημικά, έτσι ώστε να υπάρχει μια πληρέστερη κατανόηση του φαινομένου.
Το «Αιγαίο» είναι το μοναδικό ερευνητικό σκάφος ανοιχτής θαλάσσης της Ελλάδας και ανήκει στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ).Το «Αιγαίο»στο παρελθόν έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μελέτη της ηφαιστειακής και σεισμικής δραστηριότητας στις ελληνικές θάλασσες, καθώς και σε έρευνες για την ύπαρξη υδρογονανθράκων Ναυπηγήθηκε το 1985 και το 1997 επιμηκύνθηκε κατά 10 μέτρα. Παρά τις πολύτιμες υπηρεσίες που έχει προσφέρει, σήμερα αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα λόγω παλαιότητας.