Κώστας Ηλιάκης: 18 χρόνια από τον θάνατο του Σμηναγού από τουρκικό F-16

Δεκαοκτώ χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα όπου ο σμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Ηλιάκης έχασε τη ζωή του στη θαλάσσια περιοχή της Καρπάθου, έπειτα από αερομαχία μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών.
Ήταν μόλις 36 ετών και πατέρας δύο ανηλίκων παιδιών, 5 και 2 ετών. Επισήμως ο θάνατος του Κώστα Ηλιάκη αποδόθηκε σε «δυστύχημα» που προήλθε από «ανθρώπινο λάθος» του Τούρκου πιλότου με τον οποίο ενεπλάκη σε αερομαχία. Η αλήθεια όμως είναι μία, ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, ένας από τους καλύτερους Έλληνες πιλότους της γενιάς του, σκοτώθηκε από χέρι τουρκικό, από την ύπουλη ενέργεια του Τούρκου πιλότου Ιμπραήμ Χάλι που χτύπησε στην καλύπτρα το ελληνικό F-16, σκοτώνοντας ακαριαία τον Ίκαρο της HAF.
Ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης είχε απογειωθεί από τη Σούδα το μεσημέρι της 23ης Μαΐου 2005 για την αναγνώριση έξι τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών’
Το ρολόι έδειχνε 12:42 όταν το F-16 με χειριστή τον σμηναγό Ηλιάκη διεμβολίστηκε από ένα τουρκικό μαχητικό που έκανε επικίνδυνους ελιγμούς για να προστατεύσει ένα τουρκικό RF-4 με φωτογραφικές μηχανές που επιχειρούσε να φωτογραφίσει συστοιχίες αντιαεροπορικών S-300.
Ο Κώστας Ηλιάκης είχε απογειωθεί από τη βάση της Σούδας με αποστολή να αναγνωρίσει και να αναχαιτίσει την μια από τις δύο τριάδες των τουρκικών μαχητικών που είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο.
Ο Κώστας Ηλιάκης ακούγεται, σε βίντεο-ντοκουμέντο να λέει «έχω πάει δεξιά που κάνουν τα S» με τον δεύτερο Έλληνα πιλότο να του λέει «παίρνω τον αριστερό εγώ, περνάω από δεξιά Κώστα».
«Μάκη μείνε πίσω του» λέει τότε ο Κώστας Ηλιάκης και αφού ο έτερος Έλληνας πιλότος τον ρωτάει «πίσω του;» ακούγονται τα τελευταία καταγεγραμμένα λόγια του αδικοχαμένου σμηναγού: «Ναι ναι πίσω του. “Κρόνος” ο 550 πηγαίνει για τον “χοντρό” (RF-4). Είμαι πίσω του».
Στο ίδιο βίντεο έχει καταγραφεί και η στιγμή που το τουρκικό F-16 έπεσε στο μαχητικό του σμηναγού Ηλιάκη μετά τους επικίνδυνους ελιγμούς του Τούρκου πιλότου αλλά και η αντίδραση του δεύτερου Έλληνα πιλότου που είδε την έκρηξη.
«Κρόνος, Κρόνος, βλέπω φωτιά κατευθείαν μπροστά στα 20 μίλια σαν έκρηξη. Συνεχίζω ψηλότερα από την έκρηξη, οδηγίες» ακούγεται να λέει ο πιλότος του δεύτερου ελληνικού F-16 λίγα δευτερόλεπτά αργότερα.
Στη συνέχεια ο ίδιος πιλότος ενημερώνει το ραντάρ της Σητείας (Κρόνος): «“Κρόνος” έχουν τρακάρει δύο F16 νότια της Καρπάθου».
Τη σύγκρουση είδε ένα δεύτερο ζεύγος F-16 της 340 μοίρας με τον κωδικό Αλεπού 370 που είχε απογειωθεί από το Καστέλι με τους πιλότους να ενημερώνουν για ό,τι έχει συμβεί.
Κρόνος” ο 550 (Κώστας Ηλιάκης) πήγε να προσεγγίσει να δει το POD (ατρακτίδιο φωτογράφισης). Δεξιά από το RF-4 ήταν ένα F-16 τουρκικό. πήγε να περάσει από δεξιά το ελληνικό f-16 και μετά έγινε η σύγκρουση» ακούγεται να λέει ο ένας από τους πιλότους του δεύτερου ζεύγους των ελληνικών F-16.
Ο επόμενος διάλογος είναι ανάμεσα στον ίδιο και τον αρχηγό ΑΤΑ ο οποίος ρωτάει «551 ο “Αχιλλέας”, το ελληνικό F-16 το εγκατέλειψε ο ιπάμενος;» για να λάβει την απάντηση «ο 551 δεν είδε τίποτα. Δεν είδα τίποτα έγινε μια ισχυρή έκρηξη. Η έκρηξη ήταν πολύ ισχυρή».
Στις 23 Μαΐου 2007 έλαβαν χώρα τα αποκαλυπτήρια μνημείου προς τιμήν του Κώστα Ηλιάκη στην Κάρπαθο.