Ελλάδα

Λόγω των μποφόρ πτήσεις  δεν κατάφεραν να προσγειωθούν στα νησιά μας

πότε είναι ασφαλές ένα αεροπορικό ταξίδι λόγω  καιρικών συνθηκών

Η επιδείνωση του καιρού λόγω των θυελλωδών ανέμων που πνέουν στο Αιγαίο, έφερε χθες καθυστερήσεις αλλά και ακυρώσεις σε προγραμματισμένες πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού μάλιστα εν μέσω εορταστικής περιόδου του Πάσχα.

Πολλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις  σημειώθηκαν χθες  σε  δρομολόγια απο την Αθήνα  προς τα νησιά μας.Τα αεροπλάνα μπορούν μεν να φεύγουν κανονικά  από την Αθήνα, αλλά λόγω των υψηλών ριπών ανέμου δεν μπορούν να προσγειωθούν στα νησιά.

Πολλές  πτήσεις αεροπορικών εταιριών που είχαν προγραμματίσει δρομολόγια προς τα νησία μας εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που επικρατούσαν ακυρώθηκαν.

Η Ρόδος ,η Σαντορίνη ,η Νάξος και η Χίος είναι κάποια απο τα νησιά μας στα οποία δεν μπόρεσαν να προσγειωθούν οι πτήσεις αφού οι πιλότοι για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών αναγκάστηκαν να  γυρίσουν πίσω με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν εκατοντάδες επιβάτες.

Κανείς δεν θα ήθελε να βάλει την ζωή του σε κίνδυνο όμως οι επιβάτες πολλές φορές λόγω της ταλαιπωρίας αμφισβητούν κατα πόσο θα έπρεπε να προσγειωθεί μια πτήση υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες   .

Είναι πράγματι το αεροπλάνο το ασφαλέστερο σύγχρονο μέσο μεταφοράς;  Αν λάβουμε υπόψη τις αποστάσεις που διανύονται, τότε ναι, σίγουρα είναι.Ας δούμε κάποια στοιχεία σχετικά με το πότε ακυρώνεται μια πτήση σε σχέση με τις καιρικές συνθήκες .

Πότε θα ακυρωθεί μια πτήση

Τα αεροπλάνα είναι πιστοποιημένα ότι αντέχουν σε ακραίες καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Boeing, John Dern.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) προειδοποιεί αλλά και καθησυχάζει όσους ετοιμάζονται να ταξιδέψουν, παρουσιάζοντας μία λίστα με αντίξοες καιρικές συνθήκες και εξηγώντας πόσο ασφαλές είναι τελικά να ταξιδεύουμε σε τέτοιες περιπτώσεις.

Ισχυροί άνεμοι

Με καθαρό καιρό, οι άνεμοι είναι σπάνια λόγος ανησυχίας και μόνο αν φυσάνε ευθεία προς το αεροπλάνο και όχι προς τα κάτω, στο διάδρομο.

Σε στεγνό διάδρομο, ένα επιβατικό αεροσκάφος αντέχει ανέμους μέχρι και 25 κόμβων για να ταξιδέψει με ασφάλεια. Ωστόσο τα πράγματα αλλάζουν (και οι πτήσεις ακυρώνονται) όταν οι ισχυροί άνεμοι είναι πλάγιοι πολύ ισχυροί η σε περίπτωση που  συνοδεύονται από βροχή ή χιόνι, αφού ο διάδρομος γλιστράει και γίνεται πολύ δυσκολότερο για τον πιλότο να παραμείνει στην κεντρική γραμμή του διαδρόμου, χωρίς ολίσθηση.

Παγωμένη βροχή

Αν και βρισκόμαστε σε ανοιξιάτικες θερμοκρασίες θα αναφερθούμε στο φαινόμενο της παγωμένης  βροχή που αποτελεί ένα μεγάλο απαγορευτικό για τις πτήσεις.

Αν στο αεροδρόμιο πιάσει ακόμα και ψιλή βροχή, όταν οι θερμοκρασίες βρίσκονται σε σημείο παγετού, τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα αρχίσουν την ακύρωση πτήσεων.

Ο λόγος είναι γιατί υπό αυτές τις συνθήκες, τα αεροσκάφη μπορούν να μαζεύουν πάγο πιο γρήγορα από ότι τα καθαρίζει ο εξοπλισμός αποπάγωσης. Το αεροσκάφος μπορεί να χάσει την πρόσφυση στον πάγο, γεγονός που το καθιστά δύσκολο να ελεγχθεί. Παράλληλα κρίσιμος εξοπλισμός μπορεί να παγώσει, και το φρενάρισμα μπορεί να γίνει αβέβαιο, αν όχι αδύνατο.

Οι κεραυνοί και η Ασφάλεια των πτήσεων σε καταιγίδες.

Ότι πιο τρομακτικό να σου τύχει μια πτήση εν μέσω καταιγίδας ωστόσο με τα σύγχρονα όργανα πλοήγησης  δεν επηρεάζουν το αεροπλάνο αλλα δοκιμάζουν σίγουρα την ψυχολογία των επιβατών .

Πάντως σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κατευθύνουν πάντα τα αεροσκάφη πάνω ή γύρω από σοβαρές καταιγίδες για να αποφύγουν την άβολη αναταραχή ή οποιαδήποτε ζημιά στο αεροσκάφος. Θυμηθείτε ότι το αεροπλάνο σας δεν θα οδηγηθεί ποτέ στο να πετάξει μέσα από μια ισχυρή καταιγίδα .

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button